Jag går för närvarande på Förskollärarprogrammet på Stockholms Universitet och är inne på min 5:e termin. Under denna termin kommer vi att läsa om Förskoledidaktik med inriktning mot språk och som första anhalt ska vi göra en etnologiska observationer som har något med språk att göra.
Jag har valt att inrikta mig mot barnens kroppsspråk och hur dem kommunicerar med den och använder kroppen som ett redskap för att förmedla en mening i leken.

Jag har kommit fram till att det är med att observera och skriva fältnotiser var ganska svårt. Det finns så mycket man vill titta efter, och när vi dessutom ska sammankoppla våra observationer till en specifik teori så blir det ännu lite svårare. När jag satt där och observerade barnen och deras lek så satt jag och tänkte för mig själv "Det där kan jag koppla samman med den teorin, det där kan jag koppla samman med en annan teori"... Dessa tankar gjorde det lite rörigt för mig.
Så jag hoppas nu när jag imorgon ska sätta mig och färdigställa min rapport att jag har antecknat nog med situationer för att koppla samman med den teori som jag faktiskt har grundat min fråga från.
